Tanpa Had Data vs Data Terhad kepada ....

Saya pun penjaga .. Ada anak yang bersekolan. Ramai ibu bapa bersungut masalah data semasa belajar anak-anak secara dalam talian. Kalau anak sorang ok lagi .. kalau anak 4 yang memerlukan data serentak? Pening celaka !!
Data memang takkan pernah cukup jika dibiarkan digunakan oleh anak-anak tanpa kawalan. Kita yang sudah dewasa ini juga pernah menjadi kanak-kanak satu ketika dulu. Tentu Kita boleh fikir kan?
Zaman era digital ni kita tak.boleh lari menggunakan data internet. Jika unifi ada perkhidmatan sampai saya rumah, ambil peluang yang ada.
Yang tiada unifi, telefon bimbit akan menjadi sasaran
Masa ni kita dapat melihat mana-mana yang bangga dengan pakej data tanpa had akhirnya menyerah. Macam- macam rungutan dan sungutan yang saya dengar. TEPUK DADA TANYA SELERA. Kita yang buat pilihan sebenarnya.
Saya rekemen Data 100 gb yang tiada sekatan kelajuan. Tapi kena ingat , bukan UNLIMITED DATA .. namun 'terhad kepada 100 gb' sahaja.
100 gb tu mula sedikit tau. tapi sangat banyak. Namun ada yang mengatakan masih tidak cukup jika ada anak 4. Macam yang saya cakap dari awal tadi .. takkan cukup kalau tidak ada.
Okeh .. mari kita buat sedikit pengiraan yang mudah. Anggap jer RM100 untuk 100 gb. (Saya ambik seratus ringgit untuk mudahkan pengiraan) Dengan talian Onexox dan anda perlu membayar lebih dari RM94 sebulan dan akan dapat 100 gb untuk dihabiskan.
Cer kira ... cer kira .. berapa harga 1 gb?
Seringgit kan !! Murah ke Mahal? Ada ke yang lagi murah? Saya tak pasti .. tapi saya rasa ini dah sangat berbaloi.
Okey .. jombawa 4 orang anak ke sekolah .. sehari di sekolah kita habiskan berapa hengget untuk belanja 4 orang anak tu? Ada yang RM10, ada yang RM12. Ada juga yang berharga RM15. Mungkin juga ada yang lebih dekat itu. Ikut kemampuan la ... HAH NAMPAK !! Kena kawal kan? Relatekan dengan sekolah di rumah. yang belanja RM10 hengget tu dah tentu la boleh guna 10 gb. Begitulah yang lain. Youtube dan Channel yang diminati memang tidak boleh dipisahkan. Kawallah selagi boleh.
Dengan Onexox .. 100 gb kalau tak cukup, kenalan tambah memgikut keperluan. Gunalah router / modem untuk kegunaan seisi keluarga.
Salam hormat dari saya.

3 VIDEO LENGKAP 4G ROUTER CPE LTE RS860
Slps anda jual router ini, berikan sahaja 3 link video ini kepada pelanggan anda sebagai panduan.
Video Review Unboxing:


Video Ubah Nama, Tukar Password, Set Mode 3G 4G:
Video SpeedTest :



Komen